tisdag 3 januari 2012

The Voice...

Det är tur att detta inte är en videoblogg för då hade det inte blivit några inlägg idag. Jag vaknade nämligen helt otippat utan röst denna morgon. Vet inte om denna luftrörsinfektion beror på att en stor del av befolkningen här hostar och nyser rakt ut i luften eller om det beror på att jag spenderade större delen av gårdagen i bilen med A/C´n på och på en massa kontor även de med A/C´n på.

Då flyttdagen närmar sig med stormsteg är det väldigt mycket som ska hinnas med på kort tid. Eftersom man väldigt sällan kan ordna något via telefon eller internet i detta land måste man själv åka runt till alla kontor för att avsluta diverse konton som A/C, telefon, tv och förråd. Det tråkiga är dessutom att dessa kontor många gånger ligger på andra sidan stan så det är mycket tid som spenderas i bilen. Förutom att man själv måste infinna sig på kontoret ska man även ha med sig de obligatoriska kopiorna på både Pass och VISUM, även om man ska avsluta sitt konto. De pengar som man lagt i depositionsavgift får man dessutom oftast vänta på i 30 dagar. Det är alltså inte helt lätt att varken FLYTTA TILL eller FRÅN UAE!

Jag ska dock inte klaga på UAE för jag har den senaste tiden märkt att Sverige inte är så värst mycket bättre. När man ringer till olika myndigheter för att få svar på de frågor som man inte kan hitta svar på själv på internet möts man oftast av någon trist person i andra luren som inte kan svara på en ända fråga. Problemet är då att personen läser innantill samma sak som jag själv läst på internet och de frågor som jag ställer kan de så klart inte svara på då lagarna och förordningarna är så luddigt skrivna! Hur kommer det sig att ett land som Sverige inte kan ha tydliga regler och varför sätter man den tråkigaste personen på hela myndigheten att prata i telefon? Vet ärligt talat inte hur jag ska klara av att flytta till oglamorösa och tråkiga Sverige. Just nu kan jag inte ens fatta att jag bott där eller för den delen ska flytta från mitt älskade UAE!!!

För att prata om något roligare så kan jag berätta att Dubai Shopping Festival startar om två dagar, dvs den 5:e Januari. Jag hoppas därför att jag kan hitta några bra fynd innan jag lämnar detta shoppingmecka för denna gången!

Dubai Marina igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar