måndag 11 juli 2011

Tandläkaren bjuder på läsk!!!

Vad roligt att ni har saknat mina inlägg! Tyvärr var jag tvungen att bryta mitt löfte om dagliga inlägg redan igår då jag inte hann skriva pga övertid på jobbet!!!

Nu ska jag inte prata jobb med er utan berätta att fast jag inte befinner mig i varma sandlådan just nu så är det landet något som ständigt gör sig påmind hos mig.
Igår fick jag nnämligen ett mail från en tandläkarklinik som ville att jag skulle börja gå till dem för undersökningar osv. De berättar i mailet om att man just nu kan få 15% rabatt på sin undersökning, en välkomstgåva samt alla förmåner de har i sitt väntrum! När man sitter och väntar på att få komma in till tandläkaren kan man nämligen få massage i deras massagestolar, de har gratis internet, telefon samt gratis läsk!!!


Det där med unlimited läsk i väntrummet innan man ska in till tandläkaren fick mig att höja på ögonbrynen och nästan trilla av stolen av gapskratt. Min tandläkare här hemma i Sverige skulle antagligen svimma om jag berättade för henne då hon under alla år nästan tjatat på mig om vikten att inte dricka läsk och äta godis. Så för alla er som undrar om det finns några skillnader med att gå till doktorer och tandläkare i Sverige och Dubai ni kanske har fått ett svar på det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar