onsdag 8 juni 2011

Heartbroken...

Vad roligt att ni är så många som fortsätter att kika in här trots att det var ett tag sedan jag uppdaterade sist. Anledningen till denna bloggtorka är att jag börjat jobba samt att jag har lagt nästan all övrig tid på att umgås med min älskling då vi inte kommer ses på fem långa veckor.

Idag har varit en jobbig dag då jag vinkade av min stora kärlek på stationen då det var dags för honom att bege sig tillbaka till sandlådan för att arbeta. Detta är det femte året i rad som vi spenderar sommaren utan varandra och tyvärr är det inget som jag någonsin kommer vänja mig vid. Varje gång jag tvingas vinka av honom vid stationen är lika tungt. Helst hade jag bara velat gå och lägga mig och inte vakna förrän det är dags att åka och hämta honom igen.

Att vara utan varandra hela sommaren  är ju mitt eget val för att jag ska få chans att jobba då jag saknar det väldigt mycket men varje år ifrågasätter jag mitt beslut om det verkligen är värt att vara utan varandra så länge. Det är absolut inte så att jag inte kan vara utan honom och unna honom att umgås med sina vänner utan mig det är bara det att det är lite väl länge vi är ifrån varandra. Tänk er själva att ni ska vara ifrån den ni älskar mest i hela världen i fyra månader och endast kommunicera via en knastrig internet linje som bara fungerar ibland (tyvärr är vissa internet program spärrade i UAE vilket gör det svårt att prata med varandra via nätet).

Jag hoppas verkligen att detta är den sista sommaren som vi ska behöva gå igenom detta. Det finns inget som skulle göra mig så glad som om min älskade man fick ett arbete på hemmaplan snart så att vi kan flytta hem. Tänk om vi kunde påbörja ett nytt kapitel i våra liv och tillsammans göra det vi drömmer om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar