fredag 4 november 2011

Eid Mubarak

Jag har varit lite dålig på att blogga både igår och idag men det beror på att jag har haft fullt upp med annat. Idag har jag varit vid poolen och bättrat på min solbränna och som vanligt var där mycket folk. De skulle ha ett barnkalas senare under dagen så när vi var där höll de på att förbereda kalaset genom att blåsa upp ett stort hopptorn. Det är ofta de har stora barnkalas på stranden och alla ska överträffa varanda med roliga saker som hopptorn, clowner och popkornmaskiner. Det hela är lite som "My super sweet 16" programmen på MTV  fast med små kids!


 Det tog bara några sekunder att fylla tornet med luft...

...tror jag ska ha ett sådant torn på mina framtida barns kalas :)

Vi har några helgdagar här i Dubai för tillfället vilket gör att det är fullt med folk på alla mall. Först ut är Arafat day vilket det är idag och det är den viktigaste dagen som har med pilgrimsfärden (Hajj) att göra. Efter Arafat day kommer Eid Al Adha som är "Festival of Sacrifice" och varar från i morgon tills den 7:e november.

Jag var och handlade tidigare idag för att fylla på mitt tomma kylskåp och man fick nästan armbåga sig fram då det kryllade av folk i mataffären som skulle handla godsaker inför helgdagarna. För en gångs skull fick jag med mig allt jag skulle ha på min lista annars brukar det vara tomt på hyllorna när det är så hysteriskt mycket folk i farten!

4 kommentarer:

  1. Bättra på brännan hade inte suttit fel just nu! Men men, får bli en solig höstpromenad istället, inte heller fel =)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag skulle gärna byta stekande sol mot en solig höstdag just nu.

    SvaraRadera
  3. Säg till när du vill komma bara ;-)

    SvaraRadera