onsdag 30 november 2011

Just another day in Paradise...

Idag ska G och jag gå och titta på lite nationaldagsfirande. Till skillnad från i Sverige firar man nationaldagen här i UAE i flera dagar och man börjar att smycka landet med flaggor redan en månad innan själva nationaldagen. Jag vet egentligen inte vad det är för typ av firande som vi ska på idag men tror att det kommer innehålla en hel del gamla UAE traditioner.  Berättar mer för er i eftermiddag när jag kommer hem från firandet!


Igår tog vi det mest lugnt eftersom G skulle jobba på kvällen. Vi fikade på vårt stammis café och ni som är i något kyligt land i Europa anar nog inte hur underbart det var att kunna sitta ute då det inte var stekande hett. ;) Tyvärr var det lite blåsigt, därav min något ostylade frisyr!

3 kommentarer:

  1. Kul att få uppleva andra kulturers firande! Ser fram emot att få se bilder sen! :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade in på min blogg igår :)
    Bor du i förenade arab emiraten eller? Så spännande säger jag i så fall!

    Ja, vi hade en supermysig dag i julens tecken i söndags när vi bakade. Hur skönt som helst!

    SvaraRadera