lördag 10 december 2011

Dålig isolering...

God morgon!

Kände mig faktiskt riktigt utvilad i morse när jag vaknade även om jag vaknade av grannens barn som körde elbil i korridoren. Är faktiskt lite trött på att de fortsätter att köra sin elbil klockan åtta på morgonen då det ekar i hela våningen. Att ha flera meter högt i tak är inte alltid så roligt, särskilt inte när man inte isolerar på samma sätt som i Sverige! Jag har funderat många tidiga mornar på om man kan ladda ur bilens batteri så att man slipper höra dess förfärliga ljud. Tyvärr är jag inte så elak att jag kan göra så mot dessa stackars barn med föräldrar som inte visar hänsyn till andra!

Idag ska jag börja sortera min garderob på saker som jag kan ta med mig till Sverige om vi eventuellt åker hem några dagar runt jul. Ska även försöka sortera ut saker som jag ska skänka till välgörenhet och saker som jag ska sälja. Det är en hel del att ta tag i när man ska avveckla ett helt boende som man haft de senaste fem åren!

Jag hörde förresten att det blåste riktigt ordentligt hemma i Skåne igår. Det blåste även här så pass mycket att det susade i hela huset. Jag fick en sådan lust att krypa upp i soffan, titta på en mysig film och äta pepparkakor och dricka glögg. Tyvärr hade jag varken några pepparkakor eller glögg utan fick nöja mig med vatten och choklad. Det gjorde dock inte så mycket utan jag hade en mysig kväll ändå med Amerikanska "The Voice" som sällskap.

Tidig frukost på Paul´s är en riktigt bra start på dagen!

1 kommentar:

  1. Det har blåst jätte mycket i skåne i flera dagar nu, trött på det! Hellre lite riktig vinter med snö:)

    SvaraRadera