lördag 3 december 2011

Dubai Flea market...

Känner mig ovanligt trött idag men det är egentligen inte så konstigt då vi haft ett väldigt högt tempo de senaste dagarna. Igår firade vi nationaldagen och så klart hade jag tagit på mig min UAE tröja och mitt UAE armband dagen till ära.

 Min nationaldags outfit!



Dessa figurer stötte vi på när vi var och shoppade på MoE igår. För er som undrar vad det är för några kan jag berätta att det är figurerna i en lokalt tecknad serie för vuxna som sänds här i Dubai.

Idag har jag varit på loppmarknad i fina Safa Park. En gång i månaden under vintermånaderna arrangeras en jätte stor loppis här i Dubai. Det är enormt mycket människor som trängs och slåss om prylarna som säljs.

 Vattenfall i Safa Park...

 Safa Park är Dubai´s motsvarighet till Central Park i New York...

Dubai Skyline i bakgrunden!

 Det var många som ville fynda på dagens loppis!!!

Här har ni mig i folkvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar