torsdag 8 december 2011

Matförgiftad...

Har legat helt däckad det senaste dygnet till följd av en riktigt jobbig matförgiftning. Som tur är så är jag på bättringsvägen nu. Under alla våra år här i Dubai är detta andra gången jag blivit matförgiftad och G har bara blivit det en gång. Det är alltså ganska sällan man blir dålig pga maten här i UAE trots värmen och annan matkultur. En intressant tanke är dock att de två gånger som jag har blivit matförgiftad har varit på fina ställen och inte små sunkiga hak längs med vägen ute i öken! Den första gången blev jag faktiskt sjuk efter att ha ätit på en av de finaste restaurangerna på Atlantis! Med detta inlägg vill jag därför uppmana er som kommer till Dubai att inte vara rädda för att äta på små lokala eller Indiska ställen som ligger i utkanten av staden då de ofta har fantastisk mat. Risken är alltså inte större att bli sjuk där jämfört med om du går på de lyxigaste hotellen inne i Dubai!

3 kommentarer: