tisdag 13 december 2011

En dag full av måsten...

Det blev en lång dag igår då hela dagen var planerad in i minsta detalj. G och jag åkte hemifrån redan klockan åtta för att åka till andra sidan stan mitt i rusningstrafiken för att lämna vår bil på service och förberedelse inför kallare klimat. Därifrån åkte vi sedan till andra sidan stan för att besöka ett speciellt mall där vi hade några ärenden för att sedan bege oss vidare till ett annat mall för andra ärenden. När vi väl var klara där var vi tvungna att bege oss ut i lunchtrafiken för att ta oss till en annan del av staden och min frisör. Efter tre timmar hos frisören var jag äntligen klar och då hade jag en date med min väninnan som bjöd på adventsfika och tjejsnack. När jag begav mig hemåt var klockan närmre åtta på kvällen och eftersom JA bor 3 mil från mig var jag inte hemma förrän vid 21-tiden.

Väl hemma gjorde maken en god sallad och sedan började vi packa inför både flytt och resa till Sverige. Närmare 01 i natt stupade jag i säng helt slutkörd av dagens alla strapatser!

Julpyntat hemma hos JA.

4 kommentarer:

  1. När blir det avresa till Sverige? Spännande! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med tripp till Sverige :)

    SvaraRadera
  3. Känne rigen det där med att det tar tid att ta sig till och från saker och folk. Berlin är så stort så vissa gånger åker jag tåg en och en halv timme för att komma hem till en vän, och då bor vi ändå i samma stad. Galet!

    SvaraRadera
  4. Marie: Förhoppningsvis åker vi till Sverige i början på nästa vecka men kommer tyvärr bara stanna några dagar!

    SvaraRadera