torsdag 29 december 2011

Skillnaden mellan Dubai och Malmö!

Det är härligt att vara tillbaka i Dubai och få lite sol. Tyvärr är det inte så varmt att jag ligger på stranden eller går och badar men med tanke på hur mycket jag gjort det under detta år är det inget jag saknar just nu.

Igår tog jag en tur till Mall of Emirates och visst är det en viss skillnad mot hur det är att shoppa i Malmö!

I fortsättningen får jag väl åka till Köpenhamn för att kunna köpa ett par Louboutin!

Glass finns ju hemma med men antar att det är svårt att få tag på en som är hjärtformad :)

Såg ingen julgran på Gustav Adolfs torg och om där hade varit en hade den väl inte varit så stor som denna!

Även om man har försökt pynta i Malmö känns det ändå inte som att man lagt ner hela sin själ i att få det perfekt så som man gör i Dubai. Istället känns det lite tråkigt och den där riktiga julstämningen infann sig aldrig på Malmös gågata! Jag antar att det kommer bli väldigt svårt att vänja sig vid att bo i Sverige igen och att det kommer bli väldigt många resor framöver till mina kära vänner i Dubai!!
I Malmö har man ett vanligt träd istället för julgran och paket istället för julgranskulor!

Efter skymning har man dock kostat på sig mängder med tända marschaller vilket är fint!

Gågatan känns liten och trist och inte så lockande längre...

2 kommentarer:

  1. Hjärtformad glass såg gott ut :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja shoppingen i Sverige är ju inte direkt något att hurra över.

    SvaraRadera