onsdag 26 januari 2011

Restaurang Busola

Har precis kommit hem från restaurang Busola på Hotell Westin där G och jag varit och ätit middag tillsammans med KS och RS. Det jag verkligen gillar med livet här i Dubai att det är så mycket mer spontant än vad det är i Sverige (något som jag vet att jag tjatar mycket om). Som idag då KS ringde och frågade om vi skulle gå ut och äta middag och 30 minuter senare sitter vi på världens mysigaste restaurang och har trevligt. Det känns inte riktigt som detta är något man gör så ofta i Sverige dels för att alla lever så uppstyltade liv då allt planeras långt i förväg och dels för att det faktiskt inte finns så många mysiga ställen att gå ut och äta på i  Sverige, tycker iaf jag. Sedan beror det så klart mycket på att man har en helt annan kultur här nere än vad man har i Sverige och den rycks man med i ganska lätt. Dessutom är det ju mysigare att gå ut och äta när det är varmt och man kan sitta ute än när det är kallt hemma och man ska bylsa på sig varma kläder och ta sig ut i snö och slask!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar