onsdag 19 januari 2011

Jordbävning

I natt var jag med om en jordbävning för första gången. Jag låg vaken och kunde inte sova när det plötsligt blev ett konstigt oväsen i lägenheten. Både G och jag satte oss upp med ett ryck men det gick inte att säga var ljudet kom från, om det var någon som försökte bryta sig in eller vad det var. Efteråt kändes det som att sängen svajade lite. Allt gick väldigt snabbt och  varken G eller jag fattade vad det var som hände. G gick upp och tittade i lägenheten men såg inget konstigt och efteråt var allt lika tyst som innan.

Idag när jag slår upp tidningen inser jag att det var en jordbävning som skakade UAE i natt och att det var därför det var oväsen då hela vår byggnad antagligen skakade. Jordbävningen hade sitt centrum i Pakistan men kändes även över hela UAE och delar av Indien. Tydligen var den ganska kraftig här i UAE då många har sprungit i panik ut ur sina hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar