måndag 2 maj 2011

Jamie´s Italian

Restaurangen som vi besökte idag var Jamie´s Italian, dvs en av Jamie Olivers restauranger. Jag som är lite av ett Jamie fan har länge velat besöka en av hans restauranger men när vi var i London blev det tyvärr aldrig av. Jag var därför glad när jag upptäckte att han öppnat en restaurang här i Dubai.

Idag hade vi äntligen vägarna förbi Festival City och passade därför på att äta lunch på Jamie´s Italian. Under tiden som vi åt lunch spelade de in ett avsnitt av Out & about på restaurangen. För er som inte bor i Dubai och vet vad Out & about är kan jag berätta att det är en serie på Dubai One som handlar om vad som är aktuellt just nu i Dubai.

Utanför Jamie´s Italian

Här spelar de in ett avsnitt av Out & about...


Själva restaurangen var mysigt inredd då den både var rå och glamorös på samma gång. Personalen var riktigt trevliga och hjälpsamma vilket så klart är ett plus. Jag stod faktiskt en lång stund och pratade med en av kockarna om alla Jamies kokböcker som han visade mig. Jamie har tydligen gjort hur många böcker som helst och inte bara de tre som jag kände till!


Såhär ser det ut inne i restaurangen...

I taket ser ni lite av en av de stora kristallkronorna som hängde i taket...

En av kockarna som gjorde färsk pasta!

Så till maten som var fantastisk. Till förrätt åt vi en dipp på bla pesto, rödbeta och kikärtor som var riktigt god. Vi blev dessutom bjudna på buffalo mozarella som smakade så utsökt att jag inte trodde det var mozarella och då äter jag mozarella ganska ofta!!! Så till huvudrätten, jag åt färsk pasta med lammköttbullar som inte bara var färsk och god utan helt perfekt. Eftersom våra vänner kom förbi när vi hade ätit vår huvudrätt förvandlades lunchen till en trerättersmiddag då vi beställde in efterrätt. Jag åt en cheesecake på vanilj ricotta som även den var helt perfekt.

 Mitt totala omdöme är alltså att det inte fanns något att klaga på. Jag tror att denna restaurang kommer bli en riktig hit när folk här väl får upp ögonen för den. Med andra ord är Jamie´s Italian numera nummer ett på min lista över de bästa restaurangerna i Dubai!

Den goda förrätten.

Mmmmm,huvudrätterna...

1 kommentar:

  1. Find the latest and top free mobile games,mobile
    softwares,wallpapers,gadgets,tips tricks and telecom news.Huge archive of girls mobile numbers and make friends.We offer all brands mobiles in very cheap rates.You can buy online.
    Can download videos,songs,mobile and pc softwares and much more.
    Visit www.pkmobiles123.blogspot.com for all these stuff

    SvaraRadera