torsdag 10 mars 2011

Back on track

Nu är äntligen ordningen återställd här hemma då jag spenderade hela gårdagen med att städa, tvätta och handla. Jag hann förstås ta en liten paus för att gå hem till KS och hälsa på hennes nya fosterkatt som hon tyvärr bara ska ha några dagar till innan den ska åka till sina nya adoptivföräldrar. Jesper, som katten heter, (med engelskt uttal) var hur gullig som helst men då den bara är ca 10 månader gammal ville den så klart busa mest hela tiden. Då man har hittat honom i en biltvätt hade den fortfarande lite olja här och var i pälsen som inte gått bort men annars kunde man verkligen inte se att den är en gatukatt!

Lilla Jesper...

Jesper gillar att busa...

 
Idag har jag hunnit med både en lång promenad med KS här på Palmen och gått på husvisning i en villa på ett av palmbladen. Villan hade 5 sovrum på andra våningen, där alla hade egna badrum och två av dem hade egen balkong. På nedanvåningen var det två stora vardagsrum, ett matrum, ett stort kök, stor gästtoalett och en egen avdelning för hembiträdet med sovrum, badrum, tvättrum, förvaring och ingång till det stora garaget med plats för två bilar.


Villan som jag var och  tittade på!!!

Då det idag är andra dagen med klarblå himmel, strålande sol och över 30 grader varmt så verkar det som att sommaren verkligen har kommit för att stanna.  Jag har därför nu tänkt dra mig ner mot poolen för att slappna av med en bok i min hand.

Eftersom ordningen är återställd kan ni räkna med att bloggen kommer bli uppdaterad som vanligt!!! På återseende lite senare idag... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar