måndag 7 mars 2011

Bad och ännu mer shopping...

Dagen började med ett besök på stranden. Tyvärr visade sig solen inte från sin bästa sida så som vi är vana att se den med den värmde oss iaf lite grann. Både SS och jag vågade oss på ett dopp i havet men vi stannade tyvärr inte i vattnet så länge då det fortfarande inte blivit riktigt varmt.

Lagom till lunch var det dags att dra sig hemåt för att duscha av sig saltet från vattnet innan det var dags att bege sig ut på nya äventyr. Idag gick färden mot de gamla delarna av Dubai för att besöka guld och kryddmarknaden.  SS fortsatte i samma stil som igår och shoppade loss riktigt ordentligt. När hon lämnade butikerna var det inte många saker som fanns kvar. Som tur var så lyckades jag norpa åt mig några tunikor och några sjalar innan hon fått syn på dem för annars hade jag blivit utan. Stackars alla andra turister som kommer till souken i morgon för det finns inte mycket över till dem! Frågan är dessutom om inte SS snart måste börja leta efter en ny resväska om hon ska fortsätta i denna takten!

Så klart åkte vi Abra...

...så att turisten fick prova på hur det är att bo i Dubai på riktigt!

Sedan blev det shopping...

...och ännu mer shopping...

Kvällen avslutade vi med ett besök på Medinat Jumeirah och den italienska restaurangen Toscana där vi åt en mycket god middag. Nu sitter vi proppmätta hemma i soffan och tittar på "Australia" med bla Nicole Kidman. En film som för övrigt är mycket bra och som jag varmt kan rekommendera.

Innan vi äntligen fick lite mat i oss...

...på Medinat Jumeirah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar