fredag 4 mars 2011

Gästbloggande skåning

Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att Dubai skulle vara såhär. Visst har M berättat, men det är först nu jag förstår. Jag landade tidigt igår morse och bara färden från flygplatsen bjöd på en arkitektur utan dess like, vi pratar inte skyskrapor, vi pratar SKYSKRAPOR. Den ena byggnaden är större och högre än den andra och många av dem är så blanka att man kan spegla sig i dem (pax för att inte putsa fönsterna). Lägenhetskomplexet de bor i ligger faktiskt vid stranden och har en egen pool (vem hade kunnat tro?) Utsikten från balkongen bjuder på en fantastisk vy över havet, Burj al arab och i horisonten kan man skymta The World. På riktigt! Helt otroligt!



Första dagen bjöd på frukost på balkongen, en första blottning av min vita vinterhud (bländade säkert en och annan), ett första dopp i poolen, en vaniljlatte och en bränd vänster underarm. Kvällens aktiviteter fortsatte att hänföra mig med mysig atmosfär, god mat, båtfärd och en bar med atombomber(?). För er som tvivlar kan jag försäkra er om att jag var i det närmaste nykter på bilden ovan, men om jag är riktigt klok finns det delade meningar om.

Min andra dag i den så kallade sandlådan har gett mig en ytterligare inblick i M:s vardag. Den inleddes med sol och bad och därefter väntade ett besök på en nagelsalong med pedikyr, manikyr och en underbar nackmassage. Jisses vad man kände sig uppvaktad. Tre personer som ägnade sin fulla uppmärksamhet på att just jag skulle ha det bra. Me likey like.

Ikväll väntar nya utmaningar i karnevalens tecken. Hur nu detta ska gå, det kommer det en senare rapport om.

Toodels
SS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar