lördag 19 mars 2011

I am number four

Idag har varit fullt upp hela dagen. G ringde när han var på väg hem från jobbet och ville ha kanelbullar och som den goda hemmafru jag är satte jag igång med uppgiften direkt. En stund senare ringde han igen och ville ha pannkakor istället så då satte jag igång med det med. Det blev alltså både pannkakor och kanelbullar till lunch men vi åt faktiskt bara pannkakorna och sparade kanelbullarna till ett senare tillfälle. Ibland kanske jag skämmer bort min man lite väl mycket men det är han värd!!!



Efter lunch åkte min älskling och jag till Dubai Mall för att gå på bio. Då vi hade två timmar på oss innan bion skulle börja gick vi en sväng och tittade på alla fantastiska skyltfönster som butikerna här har. Svenska butiker borde lära sig mer om skyltning av sina kollegor här för hade de haft samma fantastiska skyltning som man har i de flesta butiker i Dubai hade de säkert ökat sin försäljning drastiskt hemma i tråkiga Sverige.

Filmen som vi såg på bio heter "I am number four" och var faktiskt riktigt bra. Till en början tänkte jag att det verkade vara en riktigt dålig film som G dragit mig med på men redan efter några minuter ändrade jag uppfattning. Filmen var faktiskt så bra att jag nu hoppas på en fortsättning...

Det lustiga med att gå på bio här i UAE är att de lokala alltid går cirka 5 minuter innan filmen slutar vilket jag tycker är konstigt. Man undrar ju om de sett filmen innan och redan vet slutet eller om de bara inte vill se slutet av någon anledning?! Hur som helst så är det märkligt när salongen en stund innan filmens slut töms på alla som är lokala och bara västerlänningar och asiater sitter kvar och ser slutet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar