måndag 7 mars 2011

Gästbloggare goes bananas

Gårdagen blev ytterligare en magnifik shoppingupplevelse. Det osamarbetsvilliga vädret "tvingade" oss till Dubai Mall, världens största shoppingcenter (börjar ana visst storhetsvansinne i denna staden). Med 1200 butiker var det lätt att sätta sprätt på pengar men desto svårare att hitta (!). Efter ett par shoppingfynd, bland annat av favoritmärket Oilily (ja, Dubai verkar visst ha allt) landade vi på en arabisk restaurang med otroligt god mat och utsikt över Burj Khalifa. Framför restaurangen fick vi beskåda ett fantastiskt vattenspel i en fontän. Kan konstatera att en fontän i Dubai är inte riktigt vad en fontän i Sverige är. WOW! Jag fick också snart inse mina begränsningar då jag med Burj Khalifa på nära håll fick eohörd svindel, så att åka upp på utsiktsplatsen på 123e våningen är nog ingen bra idé. Med mätta magar tog vi en sista runda på Dubai Mall innan hemfärd (åtta timmar senare). Nu frossar jag i mina shoppingfynd och ser med förväntan fram emot ytterligare en dag i sandlådan. Först ut - stranden.

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar