tisdag 1 mars 2011

En hemmafrus arbetsbeskrivning

Idag har tiden verkligen flugit iväg. Ena stunden var klockan 11 och nästa gång jag tittade på klockan var den 15. Idag har jag nämligen varit sysselsatt med att städa, tvätta och stryka. En av de tråkigaste uppgifterna i min arbetsbeskrivning som hemmafru är nog att stryka. Jag verkligen hatar att stryka kläder då det tar så lång tid när man har en hel hög med kläder som behöver strykas. Det är dock väldigt skönt när högen med kläder är klar för det finns ju inget som är så skönt än att slippa ta fram en blus eller top och behöva stryka den när man har bråttom.

Jag har förstås inte bara gjort dessa tråkiga saker utan jag tog en lång och välbehövlig paus när jag träffade KS över en fika på Costas. Vi pratade som vanligt om framtiden och allt vad det innebär att bo här i sandlådan. Jag fick dessutom som sjuksköterska ge henne lite tips och råd angående lite kroppsliga problem som hon har. De är alltid roligt att få vara lite rådgivare och utnyttja mina kunskaper och det är extra roligt när folk uppskattar råden man ger. Efter att vi fikat klart gick vi en promenad och tittade på lite lägenheter då KS och hennes man funderar på att flytta till vårt område. 

Nu väntar jag på att maken ska komma hem då han har varit på jobbet sedan tidigt i morse!
Hoppas ni har en mysig kväll, vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar