torsdag 31 mars 2011

Rom och Vatikanen

Igår kväll gick vi en runda i Rom och såg bla Colosseum i solnedgång. På hemvägen stannade vi på en liten mysig Italiensk restaurang och åt varsin pizza. Nu när jag har provat några olika pizzor kan jag säga att de Svenska pizzorna är bra mycket godare än de Italienska som knappt smakar något. Dessutom verkar de inte använda tomatsås eller skinka och i två utav de tre pizzor jag provat (jag har inte ätit alla tre själv) var pizzabotten som knäckebröd! 


 Jag och maken utanför Colosseum igår kväll...

På besök i Vatikanen...

Idag har vi fortsatt vår sightseeing och vi har lyckats se alla de byggnader och monument som vi tycker är viktiga att se när man är i Rom. Några av dem vi sett idag är Coluseeum, spanska trappan, Fontana di Trevi och Vatikanen. Eftersom vi mestadels gått runt är mina fötter nu så ömma att jag knappt kan stå längre. Jag hoppas att vi har gått så mycket att vågen inte kommer visa allt för mycket plus när vi kommer hem till Dubai om några dagar!

 Det var mycket folk vid Fontana di Trevi...

Vacker byggnad i solnedgång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar