fredag 25 mars 2011

München dag 1

Igår morse åkte G och jag till ett köpcenter här i München som jag kommer ihåg som väldigt stort med många annorlunda affärer. Sist jag var här bodde ju G och jag fortfarande i Sverige och hade aldrig varit i de stora Mallen som finns i Dubai. Nu gick vi snabbt igenom det tyska köpcentrat och tyckte det var ganska litet även om det är större än de flesta köpcenter som finns i Sverige. G hittade ganska snabbt ett par skor som han köpte. Han har letat efter ett par skor att ha till sin uniform hur länge som helst så det var skönt att han äntligen hittat ett par som han gillar. Själv gjorde jag inga fynd men var lika glad för det!



Tyskland har så otroligt fin arkitektur...

Vid lunchtid bar det äntligen av till en sushi-restaurang som G och jag sett fram emot att besöka i fem år. De serverar maten på ett rullband och har riktigt god all you can eat sushi. Nu hade de dessutom utökat sortimentet med annan god asiatisk mat vilket var ett plus. Mätta och glada rullade vi ut från restauangen en timme senare och fortsatte vår färd med S-bahn in mot centrum där vi strosade runt och tittade på alla gamla byggnader. Vi avslutade sedan vår rundtur med att sätta oss på populära Tambosi café där vi drack kaffe respektive öl och solade oss i den härliga solen.


I solen utanför Tambosi Café

En av gårdagens många öl...

 
Igår kväll åt vi middag hemma hos G´s syster där det serverades barnens favoriträtt vilket är en tysk maträtt som heter Käsespätzle. Till efterrätt blev det jordgubbar med glass som G och jag köpt med oss hem. Mätta och trötta stupade vi i säng efter att ha tittat på ett avsnitt av tyska Top Model!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar