söndag 24 april 2011

Big Brother

Idag har jag varit hemma hos en vän och snackat skit och simmat några längder i deras pool. Området som de bor i var för inte allt för länge ett av de bästa här i Dubai men har den senaste tiden blivit som ett enda stort Big Brother område med Gestapo poliser patrulerandes överallt. Den senaste i raden av knäppa regler är att man inte får fotografera området samt att man måste betala 400kr per person för att vara på stranden om man är på besök hos någon. Jag lyckades slippa betala då jag aldrig skulle betala för att bada i någon annans pool eller strand då jag själv bor på stranden och har tillgång till flera pooler där jag bor. Förutom dessa löjliga regler har de numera en hel lista på dumma bestämmelser så de flesta jag känner som bor där vill flytta.

 Eftersom ni inte sett mig på länge får ni här en "Dagens bild" på mig :)


Tyvärr blev bilden lite mörk men som ni kanske ser så har jag mina nya skor på mig så nu har ni fått se dem på med! Nu ska jag servera min förkylda make middag men vi hörs kanske lite senare ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar