fredag 29 april 2011

Brittiska Kungabröllopet

Egentligen är jag varken särskilt rojalistisk eller så förtjust i det Engelska kungahuset men jag älskar bröllop och följer därför sändningarna från Prince William och Kate Middletons bröllop hela dagen. Visst är Kate´s klänning vacker med spets och lång ärm. Även prince William är snyggt klädd i sin uniform även om jag tycker att prince Harry´s uniform är finare. Det tråkiga med att följa sändningarna från Dubai One är att de knappt visade när någon kunglighet förutom den engelska kungafamiljen anlände till kyrkan. Det hade ju varit roligt att se när Kronprinsessan Victoria och prins Daniel anlände samt gäster från andra Europeiska kungahus.

David och Victoria Beckham är några av gästerna i kyrkan.

Prince William.

Queen Elizabeth II anländer till Westminister Abbey.

Kate Middleton och hennes pappa har precis anlänt till kyrkan.

Brudföljet på väg uppför altargången.

Prince William, Kate och Kate´s pappa vid altaret.

Queen Elizabeth II och Prince Philip.

Prince William och Kate Middleton.

1 kommentar:

  1. Så var det här också. Man fick inte se något alls förutom själva bröllopet. Resten får jag ta och titta ifatt på internet. För jag vill också se hur de andra såg ut.
    Och visst var klänningen fin. Inte min stil men hon passade jättebra i den.
    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera