lördag 23 april 2011

Påsk i Dubai

Jag hann tyvärr inte blogga så mycket igår då jag hade fullt upp från tidig morgon tills vi skulle iväg på påskmiddag på kvällen. Redan tidigt på morgonen började jag med att baka tårtbotten x2 och fortsatte sedan med att göra diverse påskgodis för att avsluta det hela med att baka ett bröd och sedan sätta ihop min tårta. Mellan varven hann jag även med att tvätta ett par maskiner tvätt och göra mig själv i ordning inför kvällens festligheter.

Som vanligt var det hur mycket mat som helst och våra Kanadenskiska vänner fick prova både det ena och det andra på ett svenskt påskbord som de aldrig provat förrut.

Gårdagens påskbord...

Påskgodiset...

...och sist men inte minst PÅSKTÅRTAN!!!

Det hela blev alltså lika lyckat som förra året så vi bestämde oss för att göra samma sak nästa år då vi alla med största sannolikhet är kvar i sandlådan då!!!

2 kommentarer:

  1. Mums vad gott det ser ut...och vilken tårta. Jag är imponerad. Kan man få en sån fin när man fyller år? :P

    SvaraRadera
  2. Påsktårta mitt i sommaren kan väl inte vara någon höjdare?

    SvaraRadera