onsdag 13 april 2011

God mat och trevligt sällskap...

Har precis kommit hem från middag hos goda vänner och det känns som att min mage ska sprängas vilken sekund som helst. Vi blev bjudna på ceasarsallad med parmesan till förrätt, sjötunga med potatis och persiljesås till huvudrätt och muffins till efterrätt. Ovanpå detta har jag druckit cider, vin och Amarula så lite snurrig är jag allt om ni undrar!

 Sole dvs sjötunga, med potatis, persiljesås och cocktailtomater.

Lilla Fluff 3 veckor hade nyligen flyttat in...

Under kvällen gjorde vi upp planer för påsken då det nästan blivit en taradition att vi firar påsk tillsammans. Det blir förstås inget traditionellt firande men vi försöker göra så gott vi kan genom att skrapa ihop köttbullar, lax, sill, ägg och någon påskefterrätt. Påskpynt är ju inte så lätt att ordna med så det blir ju inte mycket av den varan. Förra året hade vi hur trevligt som helst så förhoppningvis blir det lika bra i år med. Det var ju många år sedan jag firade en vanlig svensk påsk och vem vet hur många år det  lär dröja så då får man ju göra det bästa av situationen. Eftersom det är jag som gör efterrätten ska jag redan nu börja fundera på vad jag ska hitta på. Förra året bakade jag en påsktårta så i år får det nog bli något helt annat. Har ni några bra tips på påskgodis eller påskdessert får ni gärna dela med er av dem till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar