onsdag 29 december 2010

Bostadsproblem

Idag ska jag åka till västra hamnen i Malmö och träffa min vän YB över en fika. Jag ska även passa på att ta en promenad i området när jag ändå är där. När G och jag bodde i Malmö bodde vi ganska nära västra hamnen och brukade ofta promenera i området. Om vi inte hade flyttat utomlands hade vi antagligen flyttat till de nybyggda husen i området. Nu skulle jag dock inte kunna tänka mig att bo i Malmö, det känns liksom som att man är färdig med att bo inne i en storstad. Vi bor ju inte ens mitt inne i Dubai! Om och när G och jag flyttar tillbaka till Sverige kommer vi antagligen att bo i någon av kommuneran runt Malmö då vi fortfarande vill ha nära in till staden men ändå bo en bit utanför.

När vi bodde inne i Malmö hörde vi alltid ljudet av bilarna som körde på den hårt trafikerade vägen utanför vårt hus. Vi var ju vana att höra bilarna hela tiden så vi tänkte inte alltid på ljudet.  Tyvärr hände det ofta att någon körde street racing på gatan utanför huset mitt i natten så att vi vaknade och då blev man ju inte alltför glad! Kanske är det därför som jag inte direkt känner någon längtan efter att bo inne i en storstad igen. Antar att man börjar bli gammal när man tänker på sådana saker! :0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar