måndag 6 december 2010

Idag och igår...

Idag har jag varit väldigt duktig och fått undan en massa saker som jag borde gjort för länge sedan. Jag har bla svarat på en massa mail, tvättat, ordnat med julklappar och nu ska jag snart påbörja ett cv som jag tänkt skicka till en klinik här i Dubai. Jag vet egentligen inte om jag vill ha jobbet men det skadar ju inte att se om de hör av sig och i så fall få gå på en intervju. Jag har ju rätt många krav om jag ska börja så det är ju inte säkert att de går med på det men det ska ändå bli roligt att se om de hör av sig.

Igår var G och jag på en ganska ny öppnad svensk pizzeria och åt svensk pizza vilket var gott. Egentligen är jag inget stort pizza-fan men om man inte ätit det på länge så är det verkligen gott. Efter pizzabesöket var vi och såg "Lif as we know it" med Katherine Heigl och Josh Duhamel som handlar om två singlar som ofrivilligt blir "föräldrar" då deras bästa vänner som har en dotter omkommer i en olycka. Filmen var riktigt bra och jag som är lite sugen på att skaffa en bebis sa till G att vi kanske snart borde skaffa barn. Fick inget direkt bra svar av honom så vi får väl vänta ett tag till. En av mina vänner i Sverige ska för övrigt få en dotter i mars så jag måste ut och leta efter något fint till henne eftersom jag inte vet om jag kan åka till Sverige då.

Dubai som är ett riktigt bra ställe när det kommer till shopping har ju allt vad man kan tänkas behöva. Jag som länge letat efter ett par bra vinterskor men inte hittat vad jag letat efter i Sverige, sprang på ett par bra stövlar igår när vi gick förbi några butiker på väg hem från filmen. På Aizone hittade jag dessa EMU boots vilka passar mig perfekt nu när jag snart ska till snöiga Sverige. Stövlarna som är fodrade med lammull är riktigt varma och gosiga.



4 kommentarer: