onsdag 29 december 2010

Nyårsklänning 2010

Nyår börjar närma sig med stormsteg och då också funderingarna kring vad man ska ha på sig. Jag rotade igenom min garderob i Dubai och provade säkert tio klänningar för att sedan ta med mig tre stycken potentionella nyårsklänningar hem till Sverige. Vid tillfällen som detta är det sannerligen inte lätt att ha två hem och två helt olika garderober så att man är tvungen släpa kläderna mellan halva jordklotet.

Mina kläder i Dubai är ju verkligen inte gjorda för vinterklimatet här i Sverige utan många av dem är ljusa, tunna sommarklänningar som definitivt inte passar i detta vinterlandskap. Garderoben här i Sverige är helt olika den i Dubai då jag mest har funktionella och helt vanliga vardagskläder här. Naturligtvis har jag även fina klänningar här i Sverige men det är mer galaklänningar än något man tar på sig vid nyårsfirande. Jag ska faktiskt ta och visa er min garderob när jag kommer tillbaka till Dubai så ska ni få se vad som gömmer sig där!!!

Som tur är så hade jag några bra LBD´s i lite tjockare tyg i Dubai som jag tog med mig till Sverige och som jag nu väljer mellan. Har ni funderat på vad ni ska ha på er på nyår eller bestämmer ni det först på fredag?

5 kommentarer:

  1. För min del blir det med största sannolikhet en svart tuptopsklänning som är ganska kort och med "ruffles" på kjoldelen, till detta kör jag mina nya röda pumps med svart spetstyg på och kanske en bolero om det känns för avklätt... ;-) Ses på fredag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, då kommer vi kanske att se ut som tvillingar!!! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det. Annars får jag kanske se om jag kan hitta något annat!!!

    SvaraRadera
  4. Nej, det tycker jag inte! Det gör väl inget om vi är lite twins! ;-)

    SvaraRadera