tisdag 14 december 2010

Julmiddag

Igår var vi på Skandinavisk julmiddag hos några kollegier till G. Alla var piloter utom jag och en annan tjej och jag måste säga att jag tyckte lite synd om henne. Hon visste nog inte att middagen mer var som ett flygmöte än en vanlig middag. Jag är ju ganska van vid detta laget och vet att mer än en pilot tillsammans betyder pilotsnack non stop. Den stackars tjejen skulle dessutom ut och flyga sent i natt efter middagen och jag kan säga att hon såg ganska blek ut när hon gick vilket inte är konstigt efter att ha hört pilotskvaller i fem timmar!

Maten var mycket god då det serverades ägg med räkor, lax, köttbullar, fläskestek, potatis, rödkol och sås.  Till efterrätt serverades det ris ala malta med jordgubbssås. Man kan alltså säga att middagen var svensk/dansk inspirerad.


Idag är det fullt upp här hemma då vi ska packa eftersom vi ska resa bort några dagar. Jag måste dessutom börja packa lite inför sverigeresan då vi bara kommer tillbaka till Dubai för att sedan ta nästa flyg till Sverige. Jag hoppas förresten att de kommer ha internet på ön så att jag kan hålla er uppdaterade om vad som händer på resan.

1 kommentar: