torsdag 30 december 2010

Kalas för älsklingen...

Idag har vi haft fullt upp här hemma då vi haft besök av svärföräldrarna och min bror, därav det dåliga bloggandet!  Eftersom G fyller år i morgon har vi firat honom idag med ett litet kalas här hemma. På hans egen begäran bakade jag semlor, eller fastlagsbullar som vi säger här i Skåne, som vi sedan bjöd på. Förutom fastlagsbullarna bjöd vi även på några små men goda kakor som vi hade med oss från Dubai. Kakorna är lite av en specialitet och gjorda på en speciell ingrediens men det berättar jag mer om i morgon ;)



Även jag blev uppvaktad med en present av min bror då jag fyllde år i november men eftersom jag varit i Dubai har jag inte träffat honom sedan i somras. Av min bror fick jag en fin lyckta som nu lyser upp vår balkong.


Förutom kalas har vi även hunnit med att tvätta ett helt lass med kläder. Här i Sverige har vi tyvärr inte någon tvättmaskin i lägenheten utan får som på den gamla goda tiden boka en tid och tvätta i källaren. Jag hatar att inte ha en egen tvättmaskin men så är det ju många gånger när man bor i lägenhet!

3 kommentarer: