lördag 11 december 2010

Christmas dinner

Igår var alltså G och jag på julfest på Burj al Arab. Det var Swedish Business Council som arrangerade festen och vi var sammanlagt 187 personer i Al Falak Ballroom.


Det hela började med mingel på 27 våningen, egentligen 54:e våningen då alla rum har dubbel takhöjd, med glögg, pepparkakor och julmusik. En stund senare fortsatte festen en trappa ned med trerätters middag bestående av svensk/arabisk mat. Det serverades bla helt fantastiskt goda svenska köttbullar, sill, lax och så hittade jag lussekatter, jag som längtat efter lussekatter!!!



När vi kom till festen skulle alla lägga sitt visitkort i en stor skål vilket vi trodde var för att skapa kontakter men det visade sig att det var för ett lotteri de skulle ha under kvällen. Efter middagen lottade man nämligen ut Swarovski smycken, pärlhalsband, mobiltelefoner, övernattningar på olika hotell, middagar, VIP paket till Dubai filmfestival och mycket mera. Jag som aldrig vinner något hade inga större förhoppningar att vinna något så när de ropade upp Gustavs och mitt namn fattade jag först ingenting men det visade sig att det vi vunnit var en av storvinsterna!!! Vad vi vann berättar jag i ett senare inlägg!!!



När middagen var slut begav sig en del hem men G och jag fortsatte till den lägre baren Sahn Eddar och drack dinkar och bara njöt av atmosfären och den lyckade kvällen  

        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar