måndag 27 december 2010

Dålig ovana...

Idag har G och jag varit på släktmiddag och ätit rådjursgryta vilket så klart var mycket gott. Att träffa släkten och höra vad alla sysslat med den senaste tiden är ju alltid trevligt så dagen har gått snabbt. Egentligen var tanken att vi åka inom några affärer på hemvägen men eftersom klockan började bli mycket hoppade vi över det och åkte direkt hem. Tyvärr har G och jag börjat vänja oss vid att man inte behöver passa tiderna i Dubai på samma sätt som man gör i Sverige så vi  är alltid på gränsen till att bli sena när vi ska någonstans.  Att vara ute i god tid och titta i affärer innan vi ska vara på ett visst ställe fungerar alltså inte så bra längre. Vi får helt enkelt börja vänja oss av med vår nya ovana så att vi har lite mer tid att röra oss med så som vi brukade göra förr innan vi flyttade utomlands.

Jag har förresten precis sett den nya reklamen för ett visst reseföretag med Maria Montazami och jag tycker att hon mest babblar en massa utan något som helst samband i denna reklam. Jag gillar Maria Montazami skarpt så det är inte det men jag tycker bara att hon verkar lite väl flummig i reklamen, nästan på gränsen till att vara hög, eller vad tycker ni???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar