torsdag 23 december 2010

Sverige

Nu är jag på Svensk mark. Landade igår något försenat på Kastrup och klev rakt in i kaoset. Det var folk överallt som trängdes, knuffades och var allmänt ohyfsade. Det fanns ingen information på tavlorna om när tågen skulle gå och när de ropade ut meddelande om när tågen skulle gå ändrades de tiden hela tiden. Först var tågen 20 minuter sena, sedan efter 20 minuter var de 30 minuter sena. Efter två timmar lyckades vi iaf ta oss till Malmö och den nya tågstationen Hyllie.

Jag börjar bli lite trött nu då jag vaknade 05.00 i morse och var super pigg. Jag gick upp vid 06 och började plocka upp väskorna, pynta lägenheten och slå in julklappar.

Utanför fönstet är det full snöstorm vilket jag tycker är helt underbart. Förstår om ni är trötta på snön men jag tycker att det är fantastiskt mysigt särkillt med tända ljus i hela lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar