lördag 5 februari 2011

Afternoon Tea at Royal Mirage

Har precis kommit hem efter en mysig eftermiddag på Royal Mirage där vi druckit Afternoon tea. Vi valde att sitta ute eftersom det är perfekt väder för det då det ännu inte är så varmt. Emellanåt var det dock på gränsen till kyligt då det kom små vindpustar där vi satt. Till vårt te serverades ett stort tvåvåningsfat vardera med små smörgåsar med olika fyllningar, scones, kakor och bakelser. Det hela var mycket gott och som vanligt så åt jag alldeles för mycket. Tror att jag kommer hoppa över att äta middag ikväll eftersom jag är så mätt och eftersom G ska jobba kan det vara skönt att slippa laga mat till mig själv.




 Understa delen av mitt kakfat...
 ...övre delen av mitt kakfat...
 Mindre kakfat med Macaroons, marmeladgodis, praliner m.m.

Eftersom det är helgens sista dag här i UAE, G ska jobba och jag har en infektion i kroppen blir det till att vila ikväll. Jag ska läsa en tidning som jag köpt och förhoppningsvis är det någon bra film på tv. Vad ska ni göra denna lördagkväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar