söndag 13 februari 2011

MedCare Hospital

Igår var jag på sjukhuset och tog nya prover då min antibiotikakur äntligen var slut. Jag har alltid varit så skeptisk till vården här nere och sagt till G att om jag inte är dödssjuk så vill jag inte gå till någon doktor eller åka till något sjukhus här i UAE. Nu har jag dock ändrat mig då sjukhuset som jag var på igår faktiskt var riktigt modernt och rent och personalen var trevliga och hjälpsamma. Doktorn lyssnade dessutom på vad jag hade att säga och var inte alls så "högt ovanför det blå" som andra doktorer jag träffat här nere oftast är.
Hur som helst så ringde doktorn mig i går kväll och berättade att provet var bra och att jag nu är frisk! :)


Det trevliga beskedet om att jag äntligen är frisk firade KS och jag med att gå en två timmar lång promenad längs med stranden i morse. Hon berättade om Amy Winehouse konserten som hon var på igår och berättade att det hade varit en riktig katastrof. Winehouse hade glömt texten till flera låtar, stått och kliat sig, tittat ner i golvet och pillat med sina naglar. Efter några låtar hade hon bara gått av scenen så hennes bakgrundssångare hade fått sjunga tre låtar sedan hade hon kommit tillbaka ut och presenterat bandet i 20 min. Efter den långa presentationen där hon egentligen mest stått tyst och pillat på sina naglar hade hon sjungit en låt till och sedan var det slut. KS berättade att många gick långt innan konserten var slut då det var så dåligt och i dagens tidningar står det om Amy Winehouse fiasko konsert!



Nu ska jag försöka hitta något bra recept inför i morgon. G och jag har nämligen bestämt oss för att äta en god alla hjärtans dag middag hemma då han har natt stand-by. Har ni några bra middagsförslag så får ni gärna berätta om dem under kommentarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar