onsdag 16 februari 2011

Sömnlösa nätter...

Tyvärr har jag sovit dåligt i natt igen men denna gången kan jag inte skylla på lilla Nasser. I natt har min sömnlöshet istället berott på en massa tankar som behövts sorteras.
Det är inte bara varmt och roligt att bo här i Dubai utan det innebär också mycket oro då man inte kan planera längre än några dagar framåt. Tänk er själva att ni rensar hela er almanacka och bara lever en dag framåt. I längden är det ganska jobbigt då ni inte vet hur ni arbetar och därför inte planera in middagar med vänner eller när ni ska åka på semester.

Att leva en dag i taget är besvärligt och innebär många sömnlösa nätter och dagar då man går runt med en klump i magen. Att inte veta när vi ska lämna mellanöstern och flytta hem känns jobbigt då vi båda börjat längta efter att flytta härifrån. För mig som längtar efter att jobba känns det inte heller så roligt att tacka nej till attraktiva erbjudanden om jobb gång på gång.  Att leva på detta viset och varje dag arbeta fram en eller två planer beroende på vad man får för erbjudanden, möjligheter eller besvikelser är inte något som bara G och jag lever efter. Flera av mina vänner lever likadant och detta är något som vi ofta pratar om och försöker stötta varandra i. En av mina vänner vet till exempel inte om hennes man kommer ha ett arbete inom två månader och oroar sig ständigt för vart de ska tvingas flytta då. Om han får ett nytt jobb här i Dubai vet de dessutom inte om de får fortsätta hyra sin lägenhet eller om de tvingas leta annat vilket är ett stort projekt i sig.

Att leva här är ungefär som att leva i en glasbubbla där verkligheten fortsätter som vanligt utanför och varje gång ett meddelande från verkligheten tar sig in trasslar det till livet för oss i glasbubblan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar