onsdag 23 februari 2011

Ni borde skaffa barn nu, helst igår!

Vad jag har hört så brukar det oftast vara ens föräldrar som tjatar på en om att de vill ha barnbarn men i mitt och G´s fall så är det annorlunda. Vi har flera vänner som är gravida eller försöker bli gravida och de flesta av dem pikar och i vissa fall även tjatar på oss att vi borde skaffa barn snart. De berättar titt som tätt för oss om de många fördelar det är med att vara gravid och ha små barn i Dubai. En av mina närmsta vänner här i Dubai som är gravid brukar dessutom ha långa föreläsningar för mig om varför G och jag borde skaffa barn nu, vad jag ska äta och hur jag ska leva för att ha störst chans att bli gravid o.s.v. Vi börjar bli ganska vana vid dessa pikar och alla diskussioner angående detta ämne och blir inte längre särskilt förvånad när de hittar på nya sätt att försöka övertala oss. Det vill säga fram tills idag för då jag verkligen blev förvånad!

Idag på vägen hem från MoE plockade nämligen KS upp en burk med Folsyra ur sin väska och gav den till mig med kommentaren" dessa behöver du nog mer än mig nu"!!! Vad ska man säga när någon ger en burk med Folsyra? Ska man tacka och vara glad eller? Det är ju inte precis så att vi sagt att vi planerar att skaffa barn just nu, för det har vi inte. Jag såg iaf att burken håller till mitten på 2013 så  vem vet, kanske får jag glädje av den i framtiden ändå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar