onsdag 16 februari 2011

Chai i Dubai

Idag skulle jag egentligen åkt till skräddaren då jag har tre par jeans som behöver läggas upp och två klänningar som jag behöver göra om en del men eftersom min skräddare har stängt mellan 13 och 16 hann jag inte med det idag. Istället joggade G och jag en runda och sedan åkte vi en sväng till Ibn Battuta Mall då vi inte besöker det köpcentrer så ofta. Vi passade på att fika på Gloria Jeans och för ovanlighetens skull hade de en Chai latte som nästan smakade som den de serverar på Espresso House i Sverige! Det blev inte så mycket shopping för någon av oss idag mer än ett par flip flop till G och en bok till mig.




Har ni förresten hört om oroligheterna i grannlandet Bahrain? Trodde att ett land som Bahrain skulle tillsammans med UAE vara ett av få länder här i mellanöstern som inte skulle drabbas av våldsamma protester. Det känns därför lite osäkert att vara här nere just nu då det förutom Bahrain även är oroligt i Iran och Jemen som är länder nära UAE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar