onsdag 23 februari 2011

En hemmafru klarar allt!

Det har verkligen varit en stressig dag då det inte riktigt blev som jag tänkt mig. Jag gick som planerat på en tidig morgonpromenad tillsammans med KS och när jag kom hem gick jag och tränade på gymmet tillsammans med G. Sedan var tanken att jag i lugn och ro skulle göra mig i ordning innan jag skulle träffa KS igen för att åka till MoE och fika. Det hela blev dock ganska stressigt då en kollega till G ringde och ville att han skulle komma till simulatorcentret en timme tidigare än bestämt. Ni kanske tycker att det inte borde störa MINA planer men då har ni fel. Jag är ju hemmafru och ska då i en väldig fart stryka en skjorta till min man, laga lunch till honom och leta efter ett skohorn så att han kan ta på sig sina skor. Helst på så lite tid som möjligt. Alltså blev min lugna stund väldigt stressig eftersom jag skulle hinna göra mig själv klar också innan jag skulle iväg. Som tur är så är jag efter tre år som hemmafru ganska van vid denna typ av oväntade händelser och har därför full koll på var alla saker finns och hur man snabbast möjligt stryker en skjorta! Tack vare dessa kunskaper blev jag bara fem minuter sen.

Resten av eftermiddagen har varit lugnare och faktiskt riktigt mysig då KS och jag mötte upp B för en lång fika på Moore Cafe. Vi hade en hel del intressanta diskussioner som krävde att vi sänkte våra röster så att vår omgivning inte kunde höra.  Hade de hört vad vi pratade om det hade jag nog inte suttit här och skrivit nu. Efter fikan gick vi och tittade i lite affärer och försökte hitta lämpliga karnevalkläder eftersom vi är bjudna på fest med karnevaltema den 4:e mars. Tyvärr hittade jag ingen lämplig outfit utan får fortsätta leta.






Nu ska jag ordna lite kvällsmat, vi hörs kanske senare ikväll...

MaSalama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar