lördag 26 februari 2011

Bloomingdales utställning

Låg ganska länge på stranden idag eftersom det var så länge sedan jag var där sist. Behövde verkligen lite sol eftersom min hud nästan var genomskinligblek som jag var. Nu känner jag mig bra mycket fräshare då jag fått lite färg eller vad tycker ni själva? Ni har ju en alldeles färsk bild på mig i föregående inlägg!?

Det var ovanligt mycket folk på stranden så vi hade tur som fick solstolar. Detta trots att vi gick ner redan innan klockan var 10.Vi träffade ett trevligt Brittiskt par som nyligen flyttat hit, där mannen jobbar som pilot Fly Dubai. Ni kan ju själva tänka er så glad G blev då han fick prata flyg även på hans lediga dag!!!

Efter stranden åkte vi till Dubai Mall då jag ville spana in en affär som nyligen öppnat. Den visade sig dock vara en besvikelse då deras plagg såg ut som något som skulle kunna vara från H&M men som kostade betydligt mer. Jag gillar inte att betala en massa pengar för plagg som både ser billiga ut och som skulle kunna vara från vilken affär som helst. Då lägger jag hellre mer pengar och får kvalitet och något som sticker ut från mängden!
 På Fashion Avenue trivs jag allra bäst.
 Brukar säga till G att jag skulle kunna bo i en av butikerna där.
 Det är tack vare denna del av Dubai Mall som jag trivs så bra här i Dubai!!!

Bloomingdales hade de en liten utställning med olika påsar som de haft genom tiderna. Måste säga att de hade många påsar som var väldigt fina. Jag tycker det är trist att de inte alltid har så fina och färgglada påsar för de är ju bra mycket roligare än deras nuvarande tråkiga bruna påsar!




På hemvägen stannade vi på Swedish Pizza och där träffade vi ett annat par från Sverige som vi är bekanta med. Vi ska träffa dem igen om en stund och dricka drinkar här på stranden nedanför oss.

Vi hörs igen i morgon. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar